Subject: Selgitustaotlus
From: "Kristiina Rea" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 25 Aug 2025 13:06:53 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Pöördun Teie poole seoses küsimusega, mis puudutab poliitreklaami
läbipaistvuse määruse (kättesaadav:
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=OJ:L_202400900>
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=OJ:L_202400900)
nõuete rakendamist Eestis.

Määruse kohaselt tuleb nõudeid asuda kohaldama alates 10. oktoobrist
2025.a.

Samas on jõudnud meieni teave, et Eesti ja Euroopa Komisjon on jõudnud
kokkuleppele, et Eestis peatselt saabuvate KOV valimistega seoses ei pea
pärast 10. oktoobrit avaldatavate poliitreklaamide osas määruse nõudeid
järgima juhul, kui see poliitreklaam on avaldatud enne 10. oktoobrit 2025.
Sellist erandit ülal viidatud määrus ise ette ei näe.

Kas saaksite palun kinnitada, et eelnev erand saabuvate KOV valimistega
seonduvate poliitreklaamide osas kehtib. Võimalusel palun ka viidet
õigusaktile või muule dokumendile, millest selline erand tuleneb.

Oleksin väga tänulik kui saaksite vastata esimesel võimalusel enne
tavapärast vastamise maksimaalset tähtaega.

Lugupidamisega,

Kristiina Rea
Andmekaitsespetsialist / DPO
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]